RS20: Construirea unei biserici misionare 2008
Descriere
Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. ªi iata ca Eu voi fi cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului" (Matei 28:19-20). Acest text este cunoscut cu numele de Marea Insarcinare misionara a Domnului Isus. Am subliniat, asa cum se vede, verbele mai importante din acest pasaj tocmai pentru a evidentia afirmatia din titlu, si anume ca Marea Insarcinare este o porunca pentru mai multi, si anume pentru toti cei care formeaza Biserica Domnului.
In cele ce urmeaza, vom ar ata ca aceasta porunca privitoare la misiune este adresata Bisericii si este foarte precisa. Ea arata ca misiunea incredintata de Domnul bisericii are un continut, bine precizat, are o metoda intemeiata pe invatarea Cuvantului si o finalitate care este tocmai prezenta Domnului Isus impreuna cu Biserica Sa. Biserica misionara—o biserica in miscare
Duceti-va...! puneti-va in miscare, actionati, nu fiti lenesi sau neroditori, ar zice Domnul Isus sau Apostolul Petru credinciosilor de azi, in ton cu ceea ce e scris in 2 Petru 1:8.
Exista o tendinta sa credem ca biserica este un loc fix, si chiar cand isi propune cresterea, ne asteptam ca viitorii componenti ai bisericii sa vina ei sa primeasca Evanghelia acolo. Biserica misionara trebuie sa stie sa-si desfasoare inclusiv slujbele de inchinare in miscare. Credinta trebuie unita cu fapta, inclusiv cu fapta ucenicizarii. Fara fapta, credinta ramane o religie moarta.
Iata ce s-a intamplat in Faptele Apostolilor, dupa ce s-a terminat timpul de staruinta impreuna al Bisericii: "Cei ce se imprastiasera mergeau din loc in loc, si propovaduiau Cuvantul, ...pe Hristos" (Fapte 8:4-5). Biserica s-a pus, deci, in miscare, a iesit dincolo de zidurile Templului!
Popovaduirea Cuvantului in afara localului de inchinare se poate face prin invataturi, prin cantare si uneori printr-un mod de viata specific, crestin, dupa modelul—"Predica tot timpul, si in orice loc, iar cand este nevoie foloseste si cuvinte!" Cred ca intelegem bine ca, pentru o biserica misionara, inceputul popovaduirii trebuie sa fie chiar viata credinciosilor—"epistole vii, scrise de Duhul lui
Dumnezeu in inimi, si citite de toti oamenii" (2 Corinteni 3:2, 3).
Iata cum, pana si vestirea Cuvantului se face pretutindeni, atat in biserici, cat si in orice alt loc unde se afla credinciosii ei. Biserica misionara are o tinta precisa—formarea de ucenic.
Dar mesajul? Mesajul trebuie sa comunice dragostea lui Dumnezeu pentru toti oamenii si ceea ce a facut Domnul Isus pentru salvarea oamenilor din pacat si de la moarte.
Destinatarul mesajului este lumea in general, dar mesajul trebuie aplicat fiecarui ascultator in parte, astfel incat el sa ia o decizie. Asa a facut Petru la Lida cand a zis: "Enea, Isus Hristos te vindeca: scoala-te si fa-ti patul." In asemenea conditii Isus lucreaza impreuna cu cei din Biserica si intareste Cuvantul lor prin semne (Marcu 16:20). Duhul Sfant este si El implicat atat in castigarea sufletelor, cat si in exercitarea darurilor spirituale care sa consolideze integrarea lor in biserica. Cei deveniti astfel ucenici, dovedesc ca invata si prin viata lor noua, dar si prin participarea lor activa la misiune. De altfel chiar este stiut ca adesea, noii ucenici sunt cei mai buni evanghelisti misionari in multe biserici.
Biserica misionara—o manifestare a prezentei vii a lui Hristos
Aceasta prezenta este si un barometru si o premisa. Ca barometru, prezenta Domnului ne arata ca El stie ca suntem activi si ca raspundem corect poruncii Lui, si ca El recompenseaza aceasta printr-o prezenta manifestata. Biserica se bucura de prezenta Domnului si este incurajata sa continue activitatea misionara. Fetele se lumineaza, inimile se umplu de bucurie, iar credinciosii pot merge mai departe sa spuna altora despre Isus, intr-un ciclu care continua pana la venirea Domnului. Pana atunci avem mandatul sa ne continuam vestirea Evangheliei pana va veni El (1 Corinteni 11:26b).
In incheiere imi exprim convingerea ca articolele prezentate in acest numar al revistei Resurse Spirituale, alaturi de acest editorial, vor fi folosite de Duhul Sfant sa ne ajute pe noi, pastorii din Romania, sa zidim si sa slujim o biserica misionara activa, bazata pe metoda Cuvantului Evangheliei si mereu stimulata si incurajata de prezenta Domnului, pana la sfarsit. Amin!
Presedintele Comunitatii Penticostale Bucuresti
Marea Însarcinare Misionara -
O porunca pentru întreaga biserica
"Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i în Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, si învatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. ªi iata ca Eu voi fi cu voi în toate zilele, pana la sfarsitul veacului" (Matei 28:19-20). Acest text este cunoscut cu numele de Marea Însarcinare misionara a Domnului Isus. Am subliniat, asa cum se vede, verbele mai importante din acest pasaj tocmai pentru a evidentia afirmatia din titlu, si anume ca Marea Însarcinare este o porunca pentru mai multi, si anume pentru toti cei care formeaza Biserica Domnului.
În cele ce urmeaza, vom arata ca aceasta porunca privitoare la misiune este adresata Bisericii si este foarte precisa. Ea arata ca misiunea încredintata de Domnul bisericii are un continut, bine precizat, are o metoda întemeiata pe învatarea Cuvantului si o finalitate care este tocmai prezenta Domnului Isus împreuna cu Biserica Sa.
Biserica misionara—o biserica în miscare
Duceti-va...! puneti-va în miscare, actionati, nu fiti lenesi sau neroditori, ar zice Domnul Isus sau Apostolul Petru credinciosilor de azi, în ton cu ceea ce e scris în 2 Petru 1:8.
Exista o tendinta sa credem ca biserica este un loc fix, si chiar cand îsi propune cresterea, ne asteptam ca viitorii componenti ai bisericii sa vina ei sa primeasca Evanghelia acolo. Biserica misionara trebuie sa stie sa-si desfasoare inclusiv slujbele de închinare în miscare. Credinta trebuie unita cu fapta, inclusiv cu fapta ucenicizarii. Fara fapta, credinta ramane o religie moarta.
Iata ce s-a întamplat în Faptele Apostolilor, dupa ce s-a terminat timpul de staruinta împreuna al Bisericii: "Cei ce se împrastiasera mergeau din loc în loc, si propovaduiau Cuvantul, ...pe Hristos" (Fapte 8:4-5). Biserica s-a pus, deci, în miscare, a iesit dincolo de zidurile Templului!
Popovaduirea Cuvantului în afara localului de închinare se poate face prin învataturi, prin cantare si uneori printr-un mod de viata specific, crestin, dupa modelul—"Predica tot timpul, si în orice loc, iar cand este nevoie foloseste si cuvinte!" Cred ca întelegem bine ca, pentru o biserica misionara, începutul popovaduirii trebuie sa fie chiar viata credinciosilor—"epistole vii, scrise de Duhul lui Dumnezeu în inimi, si citite de toti oamenii" (2 Corinteni 3:2, 3).
Iata cum, pana si vestirea Cuvantului se face pretutindeni, atat în biserici, cat si în orice alt loc unde se afla credinciosii ei.
Biserica misionara are o tinta precisa—formarea de ucenici
Pentru aceasta Cuvantul trebuie sa aiba continut, mesaj si adresa. Continutul trebuie sa fie întotdeauna Isus Hristos. Cand famenul etiopian a cerut lui Filip ajutor pentru interpretarea unei profetii de-a lui Isaia, "...Filip a luat Cuvantul, a început de la Scriptura aceasta, si i-a propovaduit pe Isus" (Fapte 8:35). Acesta este continutul de baza al învataturilor Bisericii - Persoana Domnului Isus Hristos.
Dar mesajul? Mesajul trebuie sa comunice dragostea lui Dumnezeu pentru toti oamenii si ceea ce a facut Domnul Isus pentru salvarea oamenilor din pacat si de la moarte.
Destinatarul mesajului este lumea în general, dar mesajul trebuie aplicat fiecarui ascultator în parte, astfel încat el sa ia o decizie. Asa a facut Petru la Lida cand a zis: "Enea, Isus Hristos te vindeca: scoala-te si fa-ti patul." În asemenea conditii Isus lucreaza împreuna cu cei din Biserica si întareste Cuvantul lor prin semne (Marcu 16:20). Duhul Sfant este si El implicat atat în castigarea sufletelor, cat si în exercitarea darurilor spirituale care sa consolideze integrarea lor în biserica. Cei deveniti astfel ucenici, dovedesc ca învata si prin viata lor noua, dar si prin participarea lor activa la misiune. De altfel chiar este stiut ca adesea, noii ucenici sunt cei mai buni evanghelisti misionari în multe biserici.
Biserica misionara—o manifestare a prezentei vii a lui Hristos
"ªi iata Eu voi fi cu voi pana la sfarsitul veacului" (Matei 28:20b). Asa se încheie lansarea Marii Însarcinari, cu o promisiune a prezentei Domnului Isus în mijlocul Bisericii misionare. Biserica supusa si ascultatoare de porunca Domnului cu privire la misiune experimenteaza prezenta Domnului Isus în mijlocul ei "si acasa, si pe cale."
Aceasta prezenta este si un barometru si o premisa. Ca barometru, prezenta Domnului ne arata ca El stie ca suntem activi si ca raspundem corect poruncii Lui, si ca El recompenseaza aceasta printr-o prezenta manifestata. Biserica se bucura de prezenta Domnului si este încurajata sa continue activitatea misionara. Fetele se lumineaza, inimile se umplu de bucurie, iar credinciosii pot merge mai departe sa spuna altora despre Isus, într-un ciclu care continua pana la venirea Domnului. Pana atunci avem mandatul sa ne continuam vestirea Evangheliei pana va veni El (1 Corinteni 11:26b).
În încheiere îmi exprim convingerea ca articolele prezentate în acest numar al revistei Resurse Spirituale, alaturi de acest editorial, vor fi folosite de Duhul Sfant sa ne ajute pe noi, pastorii din Romania, sa zidim si sa slujim o biserica misionara activa, bazata pe metoda Cuvantului Evangheliei si mereu stimulata si încurajata de prezenta Domnului, pana la sfarsit. Amin!
Pastor Ioan Bochian